Crêpes - Gudagoda

Nu mina vänner så ska ni få ett toppenrecept. Det ser kanske långt och krångligt ut men det är det definitivt inte. Igår ville jag ha något gott till middag och familjen höll med så det blev Crêpes med svampstuvning (går att variera med att byta ut svampen mot t.ex. kassler, bacon, kyckling och curry eller vad du känner för)! Sonen upprepade flera gånger att det var såååå gott så jag är glad och nöjd. Höftat recept som vanligt men enkelt att göra med lite fusk......

För 3 till 4 personer behövs:
1 paket färdiga pannkakor ( jag sa ju att det var lite fusk ;) )
Rejält med svamp (jag hade lite kvar i frysen)
En rejäl klick smör
5! dl créme fraiche
1-2 dl vanlig mjölk
Maizena redning
Biff-fond
S&P
Smakrik ost såsom Prästost, Västerbottenost eller Brännvinsost

Fräs svampen så att vätskan kokar bort och svampen börjar knäppa
I med smöret och rör om en liten stund
I med crême fraiche och mjölk, rör om och låt puttra en stund
Red med Maizenaredningen (som man bara försiktigt häller över hela stuvningen
I med mer redning om den är för lös men akta så det inte blir klumpar
Ta en pannkaka och lägg i en smord form, på med en rejäl klick stuvning och rulla ihoip
Gör som ovan med alla pannkakor (det var 8 i mitt paket)
Riv eller hyvla osten och täck pannkakorna med osten
Grädda i 180 grader varmluftsugn i ca 15 min och sätt gärna på grillen sista minuterna
Lita på dig själv när du tycker att de ser klara ut
Servera med någon grönsak eller sallad






Kommentarer