Årets Rocky Road

Vi har gjort Rocky Road förut men jag varierar ju gärna recepten lite och i år blev det en riktigt smarrig variant - om jag får säga det själv.... ;)

Jag tog 400 gram mörk choklad
200 gram Marabou mjölkchoklad med dajm
1 påse Estrellas jordnötter - saltade
ca 300 gram pistagenötter som jag skalade
2 påsar Dumlekolor
2 påsar Polly
1 påse Non-Stop

Förbered alla ingredienser dvs bryt chokladkakorna, skala nötterna och ta bort godispappret ifrån Dumlekolorna.
Ta fram en ugnsform och täck den med bakplåtspapper.

Smält chokladen i ett vattenbad. Häll i alla ingredienser förutom Non-Stop och rör om snabbt men noga. Stjälp över den i formen, strö över Non-Stop och ställ det hela för att svalna. Skär i små mumsbitar men det var svårt så jag borde ha tagit en mjölkchokladkaka till :)

Bjud dina vänner på detta men glöm inte att äta lite själv också!
Om du vill se fler bilder på tillvägagångssättet så ligger det ett recept under "Sötsaker" ifrån några år sedan.

Willie - sorry for the swedish but if you want any of the recipes in englist - just let me know! ;)



Kommentarer