Smördegsinbakad kassler to die for!!!!!!!

Vi köpte några saker till min idé i helgen och resultatet blev ingen besvikelse utan tvärtom! Jag har fått många komplimanger av maken för denna delikata maträtt :) Prova till helgen om ni törs!

Jag använde följande:
1 ask champinjoner på ca 250 gram
2 klickar smör
1 fiiiin bit kassler (ca 500 g)- finputsad hemma
Nästan en hel burk whipped Philadelphiaost med vitlökssmak
En skvätt vispgrädde
Kryddor efter smak: vitlökspeppar, svartpeppar, chilipulver m.m.
4 plattor smördeg
1 uppvispat ägg
Rostade sesamfrön om så önskas
Sallad till den som vill

Jag finhackade svampen och fräste bort vätskan i en stekpanna.
I med smöret för att få lite nötig smak.
Hackade kasslern och tillsatte den i stekpannan så att det fick dra ur mer vätska.
I med grädden, osten och kryddorna och låt puttra en lång stund samtidigt som ugnen får bli varm och smördegsplattorna kavlas ut.
Lägg rejält med kasslerguckan på två smördegsplattor.
Pensla kanterna och lägg på en platta till som lock.
Pensla den och krydda efter smak (jag hade sesamfrön på min)
Grädda enligt direktiv på smördegspaketet och tills du är nöjd med färgen.

Ta valfria tillbehör och ät och njut :)
Ps - det blev kasslergucka kvar som får njutas med pasta eller på en varm smörgås snart :)

Bilder:

Svampen ska svettas!


I med kassler


Nu börjar det likna något!


Lite gottigott i!


Nom Nom!


Redo för ugnen


Hur goda ser inte dessa ut?


Makens tallrik!



Kommentarer