Lövbiff, skogschampinjoner, ädelost m.m! LCHF utan pasta!

Idag var jag hungrig sedan före lunch så jag bestämde mig snabbt gällande middagen! Vi hade ädelost, fond och pasta hemma (men pastan kan bytas ut mot sallad, kokta grönsaker eller vad du känner för)! Rea på lövbiff och svamp och vi hade ett vinnande koncept!

Jag använde:
Ett stort gäng med skogschampinjoner
En klick smör
Drygt 6 hg lövbiff
Köttfond efter smak
Ädelost
Nymalen svartpeppar
Pasta

Hacka svampen i fina skivor/bitar
Fräs ut vätska samtidigt som du finstrimlar köttet
Fräs på svamp och kött med en rejäl klick smör
I med vispgrädde, fond och osten i smulor
Låt puttra en stund samtidigt som du kokar pastan/grönsakerna
Smaka av och krydda vid behov

Detta räckte till två rejäla portioner var och två matlådor

PROVA! Ni kommer inte bli besvikna <3

Svamp på G!


 Svamp och kött svettas!

Gott ska det bli!

Fin lövbiff!

In progress!

Tyvärr valde min kamera att inte ta fler bilder men jag hoppas ni kan ana hur gott det var!!!

Kommentarer