Lax i ugnen med en underbar sås med bl.a. räkost och dill! LCHF!

Maken älskar fisk och jag ville göra honom glad idag så jag tog fram några laxbitar ur frysen. Själv är jag  tokig i goda såser så jag fixade till en helt underbart god sås och gratinerade laxbitarna i såsen med lite ost på toppen. Mums!!!Väääääääldigt höftat recept så om ni provar så får ni smaka er fram!

Jag tog:
Ett gäng laxbitar
Sås:
Några deciliter vispgrädde
Ungefär 180 gram räkost
Chilipeppar
Vitlökspeppar
Pressad citron (någon tesked)
Fisksås (lite grann för sälta - går att ta salt också)
En rejäl knippa klippt dill
On top:
Valfri ost
Herbamare örtkrydda

Lägg laxbitarna i en lagom stor ugnsform.
Sätt på ugnen på 175 grader!
Häll grädden i en kastrull och värm upp samtidigt som du tillsätter övriga ingredienser, vispar och smakar av. OBS - vänta med dillen tills du är nöjd med smaken.
Hälls såsen över laxen, toppa med ost och strö lite herbamare på!
In i ugnen ca 20 minuter - jag har inte stenkoll på tiden då vi körde på grill för att få lite färg på osten :)


Kommentarer