Pastasallad med en massa smått och gott!

Idag är maken bortrest så jag får ha några av våra gullungar för mig själv.  De gillar pasta, fetaost och avocado m.m..... Hm.... Det blev en hittepå-pastasallad! Räcker för middag och matlådor till tre personer :) Inte världens bästa bilder men jag tänkte inte lägga ut receptet men när de var så lyriska över maten så kände jag mig tvungen :)

Jag använde:
En rejäl bit kassler
En massa fullkornspasta - kanske 500 gr?
1 lagom bit fetaost
En stor bit gurka
Ett gäng cocktailtomater
1 förpackning små söta ärtor

Dressing:
En rejäl dos olivolja
Lite rapsolja
En rejäl dos vitvinsvinäger
Någon matsked dijonsenap
En rejäl dos honung
Vitpeppar
Lite vitlökspeppar

Tillbehör till ungdomarna:
Varsin Avocado

Koka pastan. Skär bort fett och senor ifrån kasslern och skär ner den i små tärningar. När pastan kokat klart, häll i ärtor, kassler och låt svalna något och därefter häll i övriga ingredienser när de är skurna i mindre bitar. Blanda ihop dressingen i en burk och skaka om och krydda efter egen smak.

Servera och låt var och en ta avocado och sedan dressing efter smak och tycke! SÅ GOTT!!!! Ungdomarna här ikväll kan vara lite kräsna men båda tog om och åt massor! Stolt mamma/svärmor :)


Kommentarer