Fyllda paprikahalvor med en massa godsaker - LCHF

När jag började fundera över vad vi skulle äta till middag ikväll så öppnade sig himlen och det började regna rejält så jag kunde inte förmå varken mig själv eller maken att gå och handla. Efter att snabbt ha funderat över alternativen så bestämde jag mig för att rensa lite i kyl - och frys. Måtten blir höftade då man tager vad man haver.... så låt fantasin och inspirationen flöda.

Jag körde ungefär på detta vis:
1 paket bacon
1 liten påse frysta trattkantareller
2,5 dl créme fraiché
1 dl gräddfil
2 msk ädelost
3 msk magor (gorgonzola och mascarpone)
svartpeppar
2 röda paprikor
Några rejäla skivor god ost (vi hade lagrad västerbotten...mmmmm....)

Skiva bacon tunnt och börja *smälta* i stekpannan. Häll i svampen efter en stund och höj värmen. När de börjar få färg - i med Créme Fraiché och gräddfil och smula över/dutta i osten och kör på lite nymalen peppar. Låt stuvningen puttra ihop en stund samtidigt som du sätter på ugnen på 200 grader.

Skär paprikorna i halvor och ta bort kärnhusen. Lägg i en ugnsform och när stuvningen puttrat ihop - fyll på och toppa med t.ex. västerbottenost. In i ugnen i ca 15 -25 min beroende på ugn och vilken färg du vill ha på osttäcket :)

Servera gärna med lite grönsallad :)

Kommentarer