Kyckling, Salami och lite smått och gott!

Idag var jag ensam till middagen och efter att även ha ätit gårdagens middag till lunch så ville jag ha något annat. Snö, snö och snö - orkade inte gå och handla så det gällde att gå igenom frys och kyl och resultatet blev sååååå mycket bättre än vad jag kunnat tro!

Du behöver:
Några skivor pepparsalami
0,5-1 kycklingfilé
En rejäl klick smör
Haricot Verts
Chilipulver
Vitlökspeppar
Salt

Kan det vara enklare??????

Jag smörstekte Haricot Verts i smör och strödde över en smula salt. Hällde över dem i en tallrik och lät dem vila.

Sedan stekte jag den finhackade pepparsalamin på medelvärme så att den gav ifrån sig lite fett och smak. I med den finhackade kycklingfilén och höjde värmen så att det blev lite färg på det hela. Kryddade med Chilipulver och vitlökspeppar och på med en liten bit smör till........ Lät det hela gå klart och voila - en SUPERGOD middag på de *rester* jag hade hemma :)

Smaklig måltid!



Kommentarer