Röra med kräftstjärtar m.m. - och jag är SKITSUR!

Tänkte uppdatera med ett litet gott recept men då har de ändrat lite så min browser fick inget stöd längre. Jag har väldigt svårt för en massa förändringar och nya saker så det är som att springa in i väggen för mig. Hursom..... Har nu laddat ner Google Chrome och försöker skriva ett inlägg men det känns inte bra! Morr!!!!

Maten då......

Vi hade lite smått och gott i kylskåpet så det blev följande recept som är mycket höftat ;)

1 msk olja
1 finhackad purjolök
1 finhackad salladslök
0,5 skivad rödlök
2,5 dl créme fraiche
1 dl vispgrädde
2 msk het chilisås
1-2 msk hummerfond
en skvätt vitt vin
En rejäl knippe färsk dill
1 ask kräftstjärtar (140 gram kräftstjärtar av 400 gr i asken) (OBS spar spadet för att krydda såsen med)
En skvätt pressad citron

Tillbehör:
2 msk smör
1 stor skalad zucchini

Ta fram två stekpannor. Häll olja i den ena och fyll på med den finhackade löken.
Fräs en stund och låt den svettas. Häll i Créme Fraiche, grädde, chilisås, fond, vin och lite spad ifrån kräftstjärtarna och låt puttra ihop en kvart eller så.....
Skala Zucchinin och hyvla ner den i den andra stekpannan med en stor klick smör. Sätt på plattan på låg värme och låt den värmas sakta.

När såsen kokat ihop i ca 15 min - smaka av och fyll på med ev. kryddor.
Öka värmen på Zucchinin och låt den fräsa i smöret utan att ta färg.

Finhacka dillen och lägg i den och kräftstjärtarna i såsen och rör om ordentligt.
Servera och njut :)

Några bilder ifrån kvällens matlagning :)



Kommentarer