Fredagsmys

Igår var jag ganska trött så älskade maken fixade middagen efter att jag hade letat fram recept. Jag kikade runt lite och bestämde mig för att testa något som jag sett hos http://smaskelismaskens.blogspot.com/. När vi äter mer kolhydrater tar vi ofta runda nachochips, lägger på lite salsa och texmex ost och gratinerar i ugnen och äter..... sååååå enkelt och gott. Just nu ligger vi lite lågt med kollisar så då var detta ett ypperligt alternativ. Vi gjorde en plåt och det var lagom för två personer. Mycket gott!

Du behöver:
Salamiskivor
Salsa - gärna hot
Jalapeno
Riven ost
ev. sallad till

Sätt på ugnen på 250 grader. Lägg salamiskivorna på ett bakplåtspapper och låt dem få lite färg och crunch i ugnen i ca 5 minuter. Ta ut och lägg på lite salsa och finhackad jalapeno på varje. Strö över riven ost och låt dem gratineras i ugnen ca 5 minuter - till önskvärd färg.

Ät och njut - gärna med lite sallad till :)

Efter första omgången i ugnen:


Jalapeno är gott:

Snart klart!

Mmmmmm......

Kommentarer