Ugnsgratinerade paprikor (LCHF)

Häromveckan testade vi ett nytt recept - med lite egen touch såklart :) Resultatet blev väldigt lyckat så jag måste dela med mig av receptet. Jag kommer helt och hållet höfta då jag varken hittar det recept vi använde eller kommer ihåg exakt hur mycket vi gjorde. Det lämpar sig väldigt bra att höfta och smakar man bara av så kommer det funka perfekt!

Ni behöver:
Ett par mindre paprikor (vi hittade fina som var lätta att dela av i små *båtar* 3-4 båtar per paprika och där du kan räkna 2-3 båtar per person)
ca 150 gr chèvreost
ca 150 gr philadelphiaost
En näve ugnstorkade cocktailtomater
1 paket bacon
ev. Balsamicosirap

Sätt på ugnen på 200 grader.
Dela paprikorna i *båtar*, dvs skär i de naturliga skårorna som gärna ska vara väldigt markerade. Ta bort kärnor och kärnhus.
Blanda ihop ostsorterna och hacka tomaterna fint och blanda i dem i oströran.
Fyll båtarna med ostkräm och ställ in i ugnen tills osten börjar få lite färg kanske 15-20 min.
Under tiden knapersteker du bacon och finhackar.
När båtarna är klara lägger du upp på tallrik, strör lite bacon över och om du gillar balsamicosirap (vilket jag ÄLSKAR) så kan du ringla över lite efter smak!
Vi serverade detta med en god stekt köttbit :)

Hoppas det smakar!

Det blev bara en bild på den färdiga tallriken:

Kommentarer