Lax med en massa gott!

På alla <3-ans dag vill man kanske göra något gott till middag. De flesta i min familj älskar lax även om jag kan vara lite skeptisk ibland men idag ville jag göra dem nöjda så jag surfade lite och hittade detta recept:
http://gourmetmorsan.blogspot.com/2010/05/sandkullens-lax.html

Jag måste säga att jag är mycket förtjust i väldigt många recept på gourmetmorsans hemsida och jag använder den som inspiration :)

Så - för att göra en lång historia kort - läs hennes recept och om ni vill/önskar så kan ni lägga till mina eller egna modifieringar.

Vi var 5 till middagen så vi behövde utöka mängden lax och sås - närmare 1 kg lax blev det men då har vi kvar två matlådor trots att de tre ungdomarna åt maaaasssssssooor.

Övrig modifiering:
Extra grädde
Extra kräftstjärtar
Lite extra kräftost (ca 340 gram totalt)
Lite spad ifrån kräftstjärtarna för att få lite extra smak
Mer cayennepeppar
Mer dill
En rejäl skvätt pressad lime i såsen för att få lite sting

Tillbehör:
Pressad kokt potatis
Haricots verts

Jag värmde dessutom såsen för att få ihop ingredienserna och kunna smaka av bättre.

Några bilder på det goda!






Jag kommer verkligen göra detta igen! En riktigt god bjudrätt med härliga smaker och en ljuvligt saftig lax!

Smaklig måltid kära vänner :)

Kommentarer