Lax igen men med nya tillbehör!

Med förkylning och 38 graders feber så orkar man inte så mycket. Jag körde en ny *man tager vad man haver* och det blev riktigt gott! ÄLSKAR att kunna tömma kyl och frys istället för att kasta mat!

Laxbitar så att det räcker till ca 3 portioner
4 halvstora potatisar
1 stor gul lök
1 dl vispgrädde
2 dl gräddfil
1 dl mjölk
1-2 dl kaviar - typ Kalles - men ha i lite i taget och SMAKA AV!!!
lite salt, peppar, fiskkryddor och andra kryddor man gillar

Jag var osäker på hur det skulle funka att göra såsen med den gräddfil vi hade (som jag ville använda och inte kasta när den skulle gå ut) så jag kokade upp grädden med gräddfilen och vispade under tiden. I med lite kryddor och kaviar efter smak! Jag hade i ganska mycket kaviar för att jag ville att det skulle smaka - vispade i den också! Hackade potatis och lök och körde i dem i kastrullen och lät dem koka till en kaviar stuvad potatis.
Maken fixade fisken då jag behövde vila och resultatet ser ni nedan! Verkligen jättegott!!!! Kära svärmor - prova - du kommer gilla detta!!! Vi blev mätta båda två och det är kvar till en rejäl lunch imorgon till Torkel!

PS - tog inga kort på fina tallrikarna för jag tänkte inte posta detta men det var så gott så jag ändrade mig!



Mums ;o)

Kommentarer