Smågott - kyckling med teriyaki

När jag är ensam ibland så spelar det inte så stor roll vad jag gör till middag så när maken var borta och jag var ynklig och lite sjuk så blev detta det godaste och enklaste jag kunde tänka mig:

Att ha hemma:
Kycklingfilé (jag hade två små då jag inte hade något tillbehör)
Teriyakisauce (se bild)
Sesamfrön
Peppar (och salt vid behov)

Sesamfrön - häll dem i en torr stekpanna och rosta tills de har fin färg. Lägg åt sidan!
Skär kycklingfilén i små bitar och fräs i smör på ganska hög värme så att den får lite färg och blir genomstekt. Peppra lite efter smak.
Häll kycklingbitarna i en skål, häll över lite Teriyakisause och strövalfri mängd sesamfrön över och njut av en enkel snack ;)

Vill man vara mer *matig* så steker man lite purjolök till och kokar ris att servera till :)


Busgott!!

Kommentarer