Vanlig men ovanligt god Kladdkaka

Detta recept fick jag av en vän för många år sedan. Det är en riktig familjefavorit och barnen slänger ofta ihop den till helgkvällarna.

Kladdkaka

Sätt på ugnen på 150 grader

2 ägg
3 dl socker

Vispa ihop poröst (och samtidigt smälter du smöret som ska i sedan enligt nedan)

1.5 dl mjöl
4 msk kakao
3 tsk vanillinsocker
150 g  smält smör

Ta en form med löstagbar kant. Smöra och använd gärna kokos istället för ströbröd. Grädda i ugnen mellan 25-35 minuter beroende på ugn och hur kladdig du vill att kakan ska vara!

Skänker en tanke till Ammi som gav mig detta recept :)

/Anna

Kommentarer

  1. Jag dreglar över alla recepten och VET att det smakar superbt....TACK nu kan jag också laga denna mat och kanske vågar jag bjuda hem er på middag och veta att ni tycker om det

    TACK

    SvaraRadera

Skicka en kommentar