När man inte orkar laga mat......

Ibland tryter orken eller inspirationen. Då funkar det alldeles utmärkt att kila iväg till hemköp och köpa en färdiggrillad kyckling eller några fina räkor och servera med lite rester ifrån kylskåpet. Vårt (mitt) kylskåp är ALLTID fullt. Det har gått så långt att familjen klagar på att de inte kan lägga in nyinköpt mat - eller så har de alltid gjort det...... När jag tänker närmare på saken så var det likadant hos min pappa som jag växte upp med så det är nog något arv :D
Jag kan fnissa och tänka på att om en kändiskock skulle komma hem till mig för att göra ett TV-program och presentera: "Här är ditt kylskåp" - så skulle det i alla fall bli en sjuhelsikes bra måltid ;)
Jag kan närsomhelst plocka fram en plocktallrik med lite ostar, oliver, tomater, röror och annat gott.
Det kan räcka med ett gott bröd med diverse tillbehör så gör det inte så komplicerat. Just nu köper vi mest LowCarb-bröd ifrån ICA Maxi men det blir jättebra när man rostar och avnjuter med tillbehör!

Kommentarer