Pannacotta med Polkagris!

Jag ville bjuda familjen på något sött i lördags och eftersom jag var sugen på polkagris så slängde jag ihop detta och det räckte till tre "glas" men man kan säkert göra fyra eller fler genom att öka på mängderna ingredienser lite!

Jag använde:
1,5 gelatinblad
3,5 dl vispgrädde
drygt en dl. polkagrisar plus några till garnering
drygt 2 msk socker

Lägg gelatinbladen i kallt vatten.
Mixa polkagrisarna tills att de är som ett mjöl (jag använde stavmixer)
Koka upp grädde och socker i en liten kastrull.

När grädden och sockret kokat upp så blandar du detta med polkamjölet och de urkramade gelatinbladen.
Blanda väl och häll upp i skålar eller glas och ställ i kylskåpet för att svalna.

Efter någon timme är det klart att garnera och servera och jag hade lite extra garnityr hemma men det är inget måste!

MUMS!!!


Kommentarer